hits
  • snack breaks are fashionable

    Jeg m nok rlig innrmme jeg er bde et kakemonster og en sjokoladeelsker til tusen. Jeg kan bokstavelig talt spise kvikk lunsj, stratos og kinder bueno til jeg triller! N er det heldigvis ikke s ofte jeg gjr det, men jeg har nok det gode-spandable-bestemor-potensialet i meg. Liker ha litt stende p bordet s folk kan forsyne seg, ogs ser det s mye hyggeligere og innbydene ut med engang man setter fram noe. N har jeg selvflgelig blitt mye mer bevisst p hva jeg putter i meg etter at Daniel fikk diabetes. Karbohydrat og mengder med mat telles opp og mles hver eneste dag for at blodsukkeret skal holde seg mest mulig stabilt, og med PT-utdanningen jeg tar i tillegg er det klart man pvirkes. Jeg mener jo ikke man alltid skal tenke sunt kosthold, kjre lavkarbo diett og trene som en gal. Men det er nok ikke det dummeste man gjr invistere i et skikkelig kosthold, man nsker jo oppretteholde helsen best mulig til man blir gammel en dag.

    Mange lurer selvflgelig p hva som er fy-mat og ikke, og et enkelt tastetrykk p google er alt som skal til fr du har tusenvis av forslag. Likevel mener jeg at med mindre du skal stille i fitness klassen og er p streng diett, s er det ingenting i veien for unne seg noe godt en gang iblant. Begynn i det sm, tilfr enkle tiltak som spise mindre sukker, mer fisk og grnnsaker s er du allerede langt p veg. En annen ting som er verdt ofre en tanke er jo at nr du frst har begynt endre livstilen din i en slik positiv retning, motiveres du ogs til ytterligere endringer - og plutselig befinner du deg et helt annet sted enn da du startet. Og i den store sammenhengen vil alle slike sm endringer vre svrt gunstige for oss.




    Selv har jeg hatt besk av Ida, venninnen min jeg deler leilighet i Oslo med. Vi er nok begge over gjennomsnittet opptatt av trening og et godt kosthold, men noe kos m man ha i psken s vi fant frem litt frukt, popcorn og iskaffe for anledningen. Et ok alternativ til sjokolade og potetgull som de fleste velger, men likevel er det nok p sin plass nevne at ogs disse kalorisynderene med fordel kan spares til lrdagen. Popcorn har feks nesten ingen sunne nringsstoffer og bestr av en del kalorier. Banan, som jeg selvlgelig elsker, har masse kalsium og en del fiber, men er likevel innheolder den dobbelt s mye karbohydrater som annen frukt og egner seg derfor bedre til et restitusjonsmltid etter en hard treningskt. Og iskaffe'en kunne nok med all fordel vrt byttet ut med vanlig kaffe, da en iskaffe gjennomsnittlig inneholder 200kcal imotsettning til vanlig svart kaffe med sine NULL kalorier.

    Men som sagt, alt med mte! :)

    5 kommentarer

    ♡ Kristina S-Pettersen

    03.04.2012 kl.18:56

    S koselig :-) !

    Nataliie Kristoffersen

    03.04.2012 kl.22:49

    S koselig :D

    Sandra

    07.04.2012 kl.23:44

    Fin blogg ! :)<3

    Komentere tilbake? :)

    Agnes

    07.04.2012 kl.23:47

    koselig!

    Charlie

    07.04.2012 kl.23:57

    Koselig! :D

    Skriv en ny kommentar